Yazılım

c# Else if Kullanımı detaylı anlatım

if – else if Kontrol Yapısı

Programımızda kontrol etmemiz gereken durumların sayısı 2’den fazla ise else if kullanarak, her durumda yapılacakları ayrı ayrı belirtebiliriz.

Örnek: 100’lük sistemde girilen notun, 5’lik sisteme çevrilmesi:

Burada da else kısmı isteğe bağlıdır ve hiç bir şartın tutmadığı durumda buradaki işlemler yapılır.

 

örnekler

Listbox eleman ekleme

ComboBox nesnesinden yapılan seçime göre Listbox’a ilgili ilçeleri ekleyen programı yazınız.

Seçim yapıldığında listBox’ın tüm elemanları Clear metosu ile temizlenmelidir. Ardından Add metodu ile ilçeler tek tek eklenmelidir.

Bölme İşlemi

İki metin kutusuna girilen sayılardan birinci sayı ikinciye bölünerek sonuç label1’e yazılacak. Kutulardan biri boş ise ya da ikinci sayı 0 girilmişse hata verilmelidir.

Toplama Oyunu

Toplama işlemini öğretmeye çalışan bir oyun programı yazılacaktır.

Oyuna Başla butonuna tıklandığında bilgisayar 2 tane rastgele sayı üretecek (0 – 100 arasında) ve bu sayıları ekranda görünen labeller içerisine yazacak.

Kullanıcı bu iki sayının toplamını kafadan hesaplayıp bulduğu sonucu sağdaki metin kutusuna girecek ve sonucu gönder butonuna basacak.

“Sonucu Gönder“ butonuna basıldığında kullanıcının girdiği değer kontrol edilecek ve az önce üretilen iki sayının toplamına eşit ise “TEBRİKLER”, aksi halde “HATA” şeklinde mesaj verecek.

Otopark ücreti

Bir otoparka park eden taksinin 1 saati 5TL, minibüsün 1 saati 10TL, ticari aracın 1 saati 15TL’dir. Ayrıca ilk 1 saatten sonraki her saat için %50 daha ücret ödenmesi gerekmektedir. Buna göre klavyeden araç türü ve kalınan saat bilgisi girildikten sonra ekrana ödenecek otopark ücretini yazan programın kodlarını yazınız.

(örneğin bir taksi 3 saat kalırsa ilk saat için 5 TL, diğer saatler için ise 2,5 TL ödeyecek(%50’si 2,5 TL yaptığı için), toplamda da 10 TL ödemiş olacaktır.)

Metin Birleştirme

Kullanıcıdan 0 ile 1000 arasında bir sayı girmesini isteyen ve girilen sayının önüne 0 veya 0’lar ekleyerek  4 basamaklı olacak şekilde label’e yazan promgramı yazınız.

Örneğin kullanıcı 521 girerse, label1’e 0521 yazacak, kullanıcı 63 girerse 0063 yazacak.

Boş Bırakılan Metin Kutusu

Hız=Yol / zaman formülü kullanılarak, butona basıldığında hangi kutu boş bırakılmış ise onu hesaplayarak, o kutu içerisine cevabı yazacak programı yapınız. Hatta boş bırakılan kutuya cevabı kırmızı renkte yazdırabilirsiniz.

(tabi kullanıcının iki kutuyu doldurması gerekiyor.)

ListBox Kullanımı

Yukarıdaki gibi bir formda, iki listbox iki de buton kullanılacaktır. Ekle butonuna tıklandığında soldaki listeden seçilen eleman sağdaki listeye eklenecek, soldakinden de silinecektir.

Aynı şekilde sağdaki listeden bir seçim yapılıp çıkar butonuna basıldığında bu sefer o listeden çıkarılıp soldakine eklenecektir.

(seçim yapmadan butona basıldığında kullanıcı uyarılsın (if(listbox1.selectedIndex==-1))

Metin Birleştirme

Kullanıcı kutulara adını ve soyadı girip cinsiyetini seçecek. Butona bastığında label1 içine şuna benzer bir mesaj yazılacak:

Hoş geldiniz, Bayan

Click to comment

CEVAP BIRAKIN

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Copyright © 2018 Web Sitesi üzerinde yayınlanan tüm içerikler www.ogzblg.com sitesine aittir. Toplist 25 Yandex.Metrica

To Top