Yazılım

Unity3D oyununda Otomatik gece gündüz sistemi

Bu makalede Unity3D oyun sahnesinde yer alan güneşi nasıl otomatik hareket ettireceğimizi inceleyeceğiz.

Unity3D oyununda sahnenin aydınlanmasını sağlayan ışık kaynağı yani güneş aslında sahnede yeralan Directional Lightnesnesidir.

Bu makalede Directional Light nesnesini gündüz ve geceyi oluşturacak şekilde nasıl hareket ettireceğimizi göreceğiz.

Hemen Unity3D açalım ve yeni bir proje oluşturalım (ben projeye GunesDogudanDogarBatidanBatar ismini verdim)

Eğer Directional Light nesnesini Hierarchy panelinden seçip, Rotation değerleri ile oynayarak döndürecek olursak, sahnemizin gündüz / gece geçişleri gibi aydınlanıp / karardığını görebiliriz.

Yapmamız gereken, bir C# Script oluşturup, Directional Light nesnesine atamak ve bu dönüşü programatik olarak yaptırmak;

Hemen Hierarchy panelinde Directional Light seçili iken Inspector panelinde Add Component → New Script → SunController.cs yazıp Enter tuşuna basalım.

Yeni oluşturduğumuz SunController.cs dosyasını açalım ve içine aşağıdaki kodları yazalım;

Böylece oyun başladığı andan itibaren güneş (Directional Light) otomatik olarak dönmeye ve gece / gündüz etkisi oluşturmaya başlayacak.

Gece ve gündüz geçişinin hızı ile oynamak isterseniz koddaki 0.01f değeri ile oynamanız gerekiyor

Not: Bu makaleyi yazarken internette yaptığım araştırmalardan ve bulduğum kod örneklerinden, yöntemlerden de faydalandım 🙂

 

 

Click to comment

CEVAP BIRAKIN

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Copyright © 2018 Web Sitesi üzerinde yayınlanan tüm içerikler www.ogzblg.com sitesine aittir. Toplist 25

To Top