Yazılım

Visual C# Location Özelliği Detaylı

Form üzerindeki nesnelerin yerleri, formun sol ve üst kenarına olan uzaklıkları ile belirlenir.

X özelliği, nesnenin formun sol kenarına olan uzaklığını belirler.

Y özelliği ise nesnenin formun üst kenarına olan uzaklığını belirler.

Bu özellikler properties panelinden ya da fare ile sürüklenerek değiştirildiğinde, o nesnenin başlangıçtaki yeri belirlenmiş olur.

Programın çalışması esnasında bir nesnenin konumunu kod ile değiştirmek istersek şu şekilde yapabiliriz.

Örneğin textBox1 nesnesini soldan ve üstten 20 piksel uzaklığa yerleştirilmesi için:

textBox1.Location = new Point ( 20, 20 ) ;

Aşağıdaki örnekte ise butonlardan biri her tıklandığında nesneyi 5 piksel sağa kaydırıyor. Diğer buton da her tıklandığında 5 piksel sola kaydırıyor.

private void button1_Click(object sender, EventArgs e)
{
textBox1.Location = new Point(textBox1.Location.X + 5, 114);
}
private void button2_Click(object sender, EventArgs e)
{
textBox1.Location = new Point(textBox1.Location.X – 5, 114);
}
Click to comment

CEVAP BIRAKIN

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Copyright © 2018 Web Sitesi üzerinde yayınlanan tüm içerikler www.ogzblg.com sitesine aittir. Toplist 25 Yandex.Metrica

To Top